Gloudemans uitsprakenUitspraken

Privacyverklaring

Gloudemans, gevestigd aan Hintham 117c, 5246 AE Rosmalen, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring. Onze principiële richtlijnen zijn eenvoudig. Wij zijn duidelijk over de gegevens die wij verzamelen en waarom wij deze verzamelen. Wij beschermen uw gegevens zo goed als wij kunnen. Wij verkopen uw gegevens niet aan derden.

Persoonsgegevens die wij verwerken
Als persoonsgegevens gelden gegevens die kunnen worden gebruikt om uw identiteit te achterhalen. Gloudemans verwerkt persoonsgegevens die door eigen personeel en relaties worden verstrekt zoals, NAW-gegevens, geslacht, geboortedatum en -plaats, telefoonnummer, e-mailadres, betaalgegevens, kadastrale informatie, gegevens over activiteiten van ons en onze relaties op onze website. Daarnaast verzamelen wij automatisch gegevens. Bij het bezoeken van onze website worden gegevens d.m.v. cookies of vergelijkbare technologie aan onze computers verstrekt (IP-adres). Gloudemans maakt onder meer gebruik van cookies voor webanalyse-service (zoals Google Analytics). Via deze cookies krijgen wij inzage in het bezoek aan onze website door informatie over bezoekersaantallen, populaire pagina’s en onderwerpen. Op deze wijze kunnen we de communicatie en informatievoorziening beter afstemmen op de behoeften van onze websitebezoekers. De verzamelde gegevens zijn geanonimiseerd en niet naar u als privépersoon te herleiden. Wij verzamelen IP-adressen, maar ook deze informatie zal in het algemeen niet direct tot uw identiteit herleidbaar zijn. Uw IP-adres zal enkel herleidbaar zijn tot de naam van uw provider of uw bedrijfsnetwerk.

Beveiliging van persoonsgegevens
Wij gaan zorgvuldig om met gegevens die u ons toevertrouwt. Wij bewaren de persoonsgegevens die u verstrekt op computersystemen met beperkte toegang en in gecontroleerde omgevingen.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
Gloudemans verwerkt de persoonsgegevens uitsluitend om met onze relaties in contact te treden, om diensten in de vorm van adviezen af te leveren en voor het beheren van grond (rentmeesterskantoor). Onze diensten behelzen onder andere: (deskundigen)adviezen op het gebied van gebiedsontwikkeling, het opstellen van taxatierapporten en beheer. De persoonsgegevens worden gebruikt om te verwerken in onze adviezen en onze klanten op de hoogte te stellen en te informeren via de website, e-mailberichten of anderszins, alles in het kader van de opdracht die aan Gloudemans door de betreffende opdrachtgever is verstrekt. Het verwerken van uw persoonsgegevens geschiedt alleen indien daarvoor toestemming is verleend.

Opslag en bewaren van persoonsgegevens
Gloudemans bewaart uw (persoons)gegevens en de financiële gegevens die nodig zijn om de doelen te realiseren binnen de kaders van de opdrachten die aan Gloudemans zijn verleend en waarvoor wij uw gegevens verzamelen. Voor de belastingdienst geldt een minimale bewaartermijn van 7 jaren, voor de reglementen van enkele van onze beroepsorganisaties geldt een (langst genoemde) bewaartermijn van 10 jaar. Gloudemans gebruikt uw betaalgegevens, zoals bankrekeningnummer en creditcardgegevens, voor het verwerken van betalingen voor zover dit van toepassing is in het kader van de met u gesloten overeenkomst. Sollicitatiegegevens, zoals cv-gegevens, gebruiken wij uitsluitend voor de sollicitatieprocedure en vernietigen wij nadien. Indien sollicitatiebrieven voor een bepaalde periode worden bewaard, dan gebeurt dit alleen na schriftelijke toestemming van de sollicitant. Gloudemans zal uw cv-gegevens alleen met uw toestemming raadpleegbaar maken voor derden. Gloudemans verzoekt klanten zich te identificeren zodat diens identiteit kan worden geverifieerd in die gevallen waarbij Gloudemans dit wettelijk verplicht is. In sommige gevallen bewaren wij een geanonimiseerde kopie van het identiteitsbewijs. Dit ter bescherming van uw privacy.

Delen van persoonsgegevens met derden
Gloudemans deelt uw persoonsgegevens uitsluitend met derden als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht en om te voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in het kader van een aan Gloudemans gegunde opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Daarnaast verstrekt Gloudemans uw persoonsgegevens aan andere derden alleen met uw nadrukkelijke toestemming.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te laten verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Gloudemans. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar info@gloudemans.nl.

Privacy- en gedragsregels
Onze medewerkers zijn zich bewust van de regels op het gebied van privacy en de gedragsregels die hiertoe zijn opgesteld. Gloudemans neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende technische en organisatorische maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met info@gloudemans.nl.

Meldplicht datalek
Gloudemans doet er alles aan om een datalek te voorkomen. In het geval persoonsgegevens bewust of onbewust zijn gelekt dan informeren wij betrokkenen hierover en melden wij dit datalek bij de Autoriteit Persoonsgegevens en eventueel bij de politie. In het geval van een datalek houden wij dit bij in een register.

Wijzigingen
Gloudemans behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring aan te passen. Deze aanpassingen zullen op deze website bekend worden gemaakt. Indien u na de aanpassing gebruik blijft maken van de website zal de aangepaste privacyverklaring op dit gebruik van toepassing zijn.

  • 30-01-2019 / ABRS – Nadeelcompensatie bij handhavend optreden

    Appellant exploiteerde een viskiosk op de Haagse Markt in Den Haag. Voor deze kiosk was geen vergunning verleend zodat de viskiosk in het kader van een handhavingsactie (bestuursdwang) is verwijderd. In verband met de gemaakte kosten voor de verwijdering heeft appellante een verzoek om nadeelcompensatie ingediend.

  • 30-01-2019 / ABRS – Verzilting, beoordeling causaal verband

    Appellant heeft een verzoek om nadeelcompensatie ingediend in verband met ondervonden gewasschade. Als gevolg van de openstelling van de Katse Heule stelt appellant dat sprake is van verzilting waardoor gewasschade wordt ondervonden.

  • 30-01-2019 / ABRS – Gedeeltelijke voorzienbaarheid

    Appellant stelt schade te ondervinden als gevolg van de realisatie van de N201. In de directe nabijheid van het object is een half klaverblad mogelijk gemaakt met bijbehorende inrichting en voorzieningen. Op grond van het voorontwerp was het voorzienbaar dat een ongelijkvloerse kruising werd gerealiseerd. Aangezien daarmee niet een half klaverblad voorzienbaar was, is het college van oordeel dat de schade gedeeltelijk voorzienbaar is.

  • Oirschot, pachtgrond nabij Koningshof – bij inschrijving

    Bij inschrijving wordt in pacht aangeboden het perceel cultuurgrond, gelegen nabij Koningshof te Oirschot.

    De inschrijving eindigt op 21 februari 2019 om 12.00 uur.

  • 09-01-2019 / ABRS – Nauwe verwevenheid planologische maatregelen

    In het voorliggende geval diende het oude bestemmingsplan te worden geactualiseerd waarvoor een nieuw bestemmingsplan in procedure is gebracht. Een initiatiefnemer in het plangebied wenste echter een ontwikkeling die het college eveneens gewenst achtte. Deze ontwikkeling was ook mogelijk op basis van het op dat moment in ontwerp zijnde bestemmingsplan. Om de inwerkingtreding van het nieuwe bestemmingsplan niet te hoeven afwachten heeft het college enkele vrijstellingen verleend.

  • 09-01-2019 / ABRS – Anderszins verzekerd – fictieve schade

    Aanvrager heeft schade ondervonden als gevolg van een ontwikkeling die onder meer heeft plaatsgevonden op gronden die hij zelf heeft verkocht. In de koopovereenkomst waarmee die gronden zijn verkocht is het voldoen van € 22.500,00 afhankelijk gesteld van de afgifte van een omgevingsvergunning voor een woning. Naar oordeel van de derdebelanghebbende is daarmee de schade anderszins verzekerd.

  • Individuele beoordeling door CBb in fosfaatrechtzaken

    Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft vandaag uitspraak gedaan in een aantal zaken over fosfaatrechten. Het gaat om beroepen van melkveehouders tegen de door de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (minister) op grond van de Meststoffenwet vastgestelde fosfaatrechten. Per 1 januari 2018 geldt het fosfaatrechtenstelsel. De minister kent fosfaatrechten toe op basis van, onder andere, het melkvee dat op 2 juli 2015 op het bedrijf is gehouden. Het is verboden in een kalenderjaar meer fosfaat met melkvee te produceren dan het toegekende fosfaatrecht.

  • Herontwikkeling kazerneterreinen Ede in tijdschrift Monumentaal

    Voor de gemeente Ede zijn wij betrokken bij de herontwikkeling van de kazerneterreinen in Ede. In 2011 nam de gemeente de voormalige kazerneterreinen over van defensie. De kazerneterreinen worden ontwikkeld naar een nieuw stadsdeel grenzend aan de Veluwe. Het wordt een plek voor wonen, werken en recreëren. Naast de nieuwbouw zijn er ook rijksmonumenten, gemeentelijke monumenten of karakteristieke panden.

  • 19-12-2018 / ABRS – Planologische vergelijking en parkeerbeleid

    Op grond van het oude bestemmingsplan waren ter plaatse appartementen toegestaan. In het kader van het advies om een tegemoetkoming in de planschade was geoordeeld dat de realisatie van de appartementen met een aan redelijkheid grenzende waarschijnlijkheid moesten worden uitgesloten op grond van het gemeentelijke parkeerbeleid. In de nabijheid van het perceel is namelijk onvoldoende parkeergelegenheid, aldus het college.

  • 19-12-2018 / ABRS – Doorbreking voorzienbaarheid voorontwerp

    Appellant stelt schade te ondervinden als gevolg van de komst van 150 woningen. Door het college is de aanvraag afgewezen omdat de schade voorzienbaar is op grond van de door de gemeente vastgestelde structuurvisie. Appellant is het hier niet mee eens omdat het voorontwerp van een bestemmingsplan de voorzienbaarheid zou hebben doorbroken. In dit voorontwerp stond immers de bouw van maximaal 5 woningen opgenomen en was de agrarische bestemming voor het resterende gedeelte gehandhaafd. De Afdeling volgt appellant niet in deze kwestie.

  • 19-12-2018 / ABRS – Inkomensschade en normaal maatschappelijk risico

    Op grond van artikel 6.2, tweede lid, aanhef en onder a, van de Wro vloeit voort dat voor de vaststelling van het normaal maatschappelijk risico gekeken dient te worden naar het inkomen onmiddellijk vóór het ontstaan van de schade.

  • 12-12-2018 / ABRS – Permanente omrijschade, NMR

    Een groothandel in aardappelen, groente en fruit heeft verzocht om vergoeding van omrijschade als gevolg van de afsluiting van de op- en afrit op de A59. De schade als gevolg van het omrijden is door de commissie berekend op basis van een door een verkeerskundige vastgesteld verkeersmodel. De rechtbank heeft reeds geoordeeld dat nader duidelijk dient te worden gemaakt waarom de schade is vastgesteld op basis van berekeningen van deskundigen en niet op basis van beschikbare feitelijke meetresultaten.

  • 5-12-2018 / ABRS – Bekendmaking en onderzoek beleidsvoornemen

    In geschil is of een beleidsvoornemen op de juiste wijze is bekendgemaakt. Het beleidsvoornemen is door de gemeente bekendgemaakt in De Nieuwe Ooststellingwerver. Appellant heeft niet aannemelijk gemaakt dat zij niet kon weten dat de gemeente in deze krant officiële bekendmakingen deed.

  • 5-12-2018 / ABRS –Doorbreking voorzienbaarheid

    Een tankstation stelt schade te ondervinden als gevolg van het vervallen van de afrit van de A59. De minister stelt zich op het standpunt dat de schade voorzienbaar is omdat op basis van de gemeentelijke structuurvisie blijkt dat de afrit kan worden afgesloten. De rechtbank was van oordeel dat voorzienbaarheid niet kan worden aangenomen op basis van een concreet beleidsvoornemen van een overheidsorgaan op een lager bestuursniveau. In hoger beroep wordt dit oordeel door de minister bestreden.

  • 5-12-2018 / ABRS – Verhouding vermogensschade en inkomensschade

    Een groenteveredelingsbedrijf wordt geconfronteerd met een planologische wijziging waarmee een vierbaansweg mogelijk is (N23). Partijen hebben afgesproken dat de eventuele inkomensschade wordt beoordeeld na de openstelling van de N23. De beoordeling van de inkomensschade is derhalve aangehouden.

Spring naar toolbar